fredag, maj 11, 2007

Med mobilen - i levande livet

Jag klarar inte mera livet utan mobilen!

Vad bra man klarar sig i vardagen med enkla och smarta sms-nyttotjänster i mobilen. Betalningen av bilparkeringen kräver inga regnsura långpromenader i sök efter automater. Sittplatsen på buss- och spårvagn är säkrare att få utan kringvägen via automaten.

Med den smarta Park'it-tjänsten betalar jag bilparkeringen via mobilen, snabbt, billigt och bekvämt. Tjänsten fungerar oberoende av mobilmodell och -abonnemang. Inga kostnader hamnar på mobilräkningen utan samlas och redovisas på en separat faktura - eller, som i mitt fall, på Visa-räkningen. Klistermärket för bilrutan kommer på posten. Klistermärket visar för p-vakten att jag mobilparkerar.
Att använda tjänsten är busenkelt
.

Jag tar gärna bussen, eller ännu hellre spårvagnen in till centrum. Bilen kan lyckligtvis parkeras gratis i slutändan av de västra spårväglinjerna - tillsvidare. Enkelbiljetten fixar sig med ett enkelt sms-meddelande på mobilen.
I returmeddelandet syns biljettens giltighetstid och -område, identifieringsnummer och avsändarnummer. Priset av biljetten debiteras i min mobilräkning. Det bästa med mobilbiljetten är att man kan knäppa in den från sittplatsen. Mycket praktiskt.

Inga kommentarer: